Paid SoMe Ads | Influencer marketing | CEO at Mimisteri Media Oy

Wednesday 26 April 2017

Hiushistoriani ja oman värin kasvatus

Olin kuulemma melkein kaksivuotias, kun vihdoin mulle tukkaa alkoi tulla. Kaikissa vauvakuvissa mulla on sellainen puuvillakypärä, koska olin kalju.
Mutta sitten, kun se tukka kasvoi niin tuli todella paksut, pitkät ja tuuheat hiukset- olen onnekas.
Pienenä mulla oli sellaiset ihanat Barbie blondit hiukset- katsokaapa.


About 12- vuotiaana hiukset alkoi tummenee, se perus suomalaisten kauhu- maantienharmaa !
Äiti jeesasi hiusten raidoituksessa ja vaalennuksessa.



Mulla on upea kuva, kun vedin hiukset sitten tummaksi 9. luokalla.
Ei puhuta noista kulmakarvoista tässä tai tosta "Mä tiedän kaiken"- ilmeestä. Hiukset olivat lähelle lantiota, törkeen pitkät ja epäkäytännölliset.

Lukion Vanhojen tanssien jälkeen leikkasin hiukset olkapäille asti. Siitä hurjistuin ja leikkasin vielä lyhyemmän 'poikatukan', ja siitä kun hiukset kasvoivat niin olin muutaman kuukauden pikkuleteillä. Jostain syystä kuvia ei ole näistä.
Kuvassa taitaa olla vuosi 2004. Aivan kaamea surffitukka noin lyhyt oli, koska olen todella laiska laittamaan hiuksiani ja ne kihartuu luonnostaan surffiksi.


Tuon jälkeen pidin pitkään hiuksia olkapäille asti- tummana ja otsiksella!
Löysin kuvan missä, kerrankin, olen suoristanut hiukseni.


Kyllästyin 2010 värjäämiseen, juurikasvuun ja siihen edestakaisin säätöön 'tummavaaleatummavaalea', ja aloin kasvattaa omaa väriä. Onneksi ombré oli juuri tullut muotiin ja koko kasvatusajan olin vaan ihan huipputrendikäs. Tasaisin väliajoin kävin leikkaamassa hiuksia, tasoitus, että saatiin värjättyä vaaleaa pois.


Tuossa skumppalasi- kuvassa on kesäkuu 2014 eli pitkään ja kärsivällisesti sain kyllä kasvattaa. Jaksoin ehkä vuoden verran olla vain omalla värillä. Käyn kampaajalla kerran 6kk välein, hän laittaa reilusti vaaleita, kylmiä raitoja piristämään muuten niin tummaa tukkaa- tyveen ei kosketa.
 Viimeksi olen käynyt, kampaajalla, joulukuussa eli kohta olisi taas aika mennä.


Kuvat by me & maman arkistot- paitsi viimeinen kuva Valve

SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template Created by pipdig