Paid SoMe Ads | Influencer marketing | CEO at Mimisteri Media Oy

Wednesday 19 April 2017

Kännykkä varastettu !

Tuntuu todella hassulta kirjoittaa tätä, että mun kännykkä on varastettu. Pyörittelen vieläkin ehkä hieman epäuskoisena päätäni.
Jaa että missä ja miten?

Olin käymässä sunnuntaina Kaivarin Kanuunassa, missä mulla on pöytä perjantaihin asti, vein sinne lisää tavara ja siivosin eli viikkasin pöytää.
Siinä kaksi mimmiä, about mun ikäistä, jotka oli aivan fiiliksisssä niistä mun vaatteista ja juteltiin siinä mun esitellessä lisää aarteita tuomistani pusseista.
Mun ohi käveli myös vanhemmat venäläismammat- vain nämä neljä olivat tarpeeksi lähellä minua sinä 15min aikana jonka kirpparilla olin.

Kotoa lähtiessä olin, mun muistini mukaan, laittanut kännykän takkini oikeaan taskuun ja kun pääsin kirpparilta ulos ovesta huomasin että nyt tasku tuntuu liian kevyeltä. Tarkkaa hetkeä en osaa sanoa, muistan vain tuon tunteen.
Menin takaisin katsomaan olinko jättänyt kännykkäni epähuomiossa pöydälleni. Miesmyyjä kysyi voiko hän soittaa numerooni, mutta olen jo vuosia pitänyt kännykkääni aina äänettömällä, joten eipä auta. Sitten tsekkaamaan auto, olisiko kännykkä pudonnut sinne jotenkin.Ei ollut.
Hirveetä kyytiä kotiin; olinko ottanut edes kännykkää mukaan.
Ei se kotonakaan ollut.

Sitten keksin. Hemmetti, mullahan on iPhone ja siinä on Find my iPhone!
iPadilla appi auki ja se paikansi puhelimeni, ihan Kanuunan vieressä. Jes, ajattelin. Laitoin tekstin ruutuun: "Tämä iPhone on hukassa, soita numeroon xxxxx", sekä soitin ääntä, jotta se huomataan.
Autoon hypätessäni huomasin, että prkl tekstistä ja äänestä huolimatta puhelin alkoi liikkumaan.
Ylinopeutta hipoen takaisin 'pelipaikoille'. Soitin ääntä lähes taukoamatta. 
Puhelin ei enää liikkunut eikä se ollut enää yhteydessä verkkoon :(

Näen appista missä puhelimeni on viimeksi ollut, mutta paikannin ei ole poliisin mukaan kuin suuntaa antava. BUUUUUUUU.



Hävetköön kuka ikinä puhelimeni veikään.
Puhelimeni on/ oli melkein pari vuotta vanha, akku järkyttävän huono, muistia 12GB ja se oli alkanut 'hitailemaan'. MUTTA se oli mun puhelin. Siinä oli myös kaikkien makeimmat lihava yksisarvinen kuoret.
Toivoin, että mun täpötäyteen iCloudiin olisi mahtunut mahdollisimman paljon tavaraa, viimeksi kun olen wifin kotona päälle laittanut. Kuvia sattumalta siirsin viimeksi torstaina tai perjantaina koneelle.
Ärsyttää aivan älyttömästi se infon määrä mitä menetin; notesit, iBooksin ladatut pdf ym, kaikki mennyttä.
Materian menetys sinällään ei haittaa, sitä on varmasti kaikilla liikaa, mutta että puhelin- todella paha.

Sunnuntaina oli pyhäpäivä ja samoin maanantaina eli vasta tiistaina pääsin hoitamaan asioita.
Ensin heti aamu yhdeksältä Kampin Elisaan: täytyy saada puhelimet tiedot. Ilman puhelimen tietoja et voi tehdä rikosilmoitusta etkä vakuutukseen ilmoitusta.
No eihän siellä Elisalla mitään tietoja kahden vuoden takaa ollut, kun kätevästi kerralla vielä maksoin puhelimen silloin aikoinaan.
Sitten keksin! Mun näyttö hajosi viime syksynä ja vein sen MCareen. Sieltä löytyi puhelimen tiedot- JES.
Seuraava pysäkki: Pasilan poliisiasema ja rikosilmoituksen teko. Rikosilmoituksen voi tehdä myös sähköisesti, mutta vain jos voit tunnistautua. Mun ainoa tunnistautuminen nykyään on Nordean app kännykästä eli no go.
Rikosilmoitus check, pääsin vierailemaan jälleen Elisalla, jotta saimme puhelimen suljettua niin ettei sitä pitäisi pystyä käyttämään EU:n/ Euroopan alueella. Lälläslää rosvot, mitäs nyt teette sillä luurilla?
Vierailin Elisa Kulmassa Aleksanterinkadulla- aivan ensiluokkaista palvelua. Kiva odotusaula, mukavat tuolit ja saat kahvia ja vettä. Kivannäköinen, mukava ja osaava kundi jeesasi uuden luurin valinnassa sekä täysin kiireettä auttoi puhelimen säädössä- mistä löydän vanhat appini, mistä teen sormijälkitunnisteet ym.
Mukaan lähti iPhone 7 128gt, se oli Elisalla nyt tarjouksessa 799€ (muualla taitaa olla 889€ +).
High pointsist siis Elisa Kulman kundille- pelastit päivän <3
Vihdoin oli puhelin ja pääsin soittamaan vakuutukseeni. Olin henkisesti varautunut etten saa, omavastuun jälkeen kuin 50€, mutta saankin 119€. Winning.

All in all, kaikki hyvin loppu hyvin. Aivan järkyttävän määrän säätöä vaati, että sain kaikki hoidettua, mutta nyt on uusi parempi puhelin mikä, toivottavasti ainakin, pysyy matkassani seuraavat pari vuotta vähintään.
Nättiä keskiviikkoa teille :)

SHARE:

No comments

Post a Comment

Blogger Template Created by pipdig